4.12.12

Debatem a SFE

Aquesta setmana a la classe de: Societat, família i escola em començat amb els debats. Os faré una petita menció del primer ja que ha sigut una experiència nova tant per als membres del debat com pel públic que estàvem d’oients.  De manera que a partir d’aquest, ja sabrem el funcionament dels altres.

La iniciació ha estat amb el tema de L’ESCOLA INCLUSSIVA. 


El bàndol a favor era el que estava format per la Cristina, l’Alicia, l’Olga, la Marta, la Clara i la moderadora Elsa. En l’altre bàndol en contra estava format per la Clara, la Meritxell, el Javi, la Maria, el Toni i la Sara.

Primerament ens van oferir un vídeo: http://www.youtube.com/watch?v=C78aJl8HdxM i, a continuació ens van fer una petita introducció sobre el tema.

- L’educació inclusiva té com a propòsit una atenció educativa que millori al màxim el desenvolupament possible de tot l’alumnat i la cohesió de tots els membres de la comunitat.
La comunitat educativa està integrada per totes les persones relacionades amb el centre: alumnes professors, famílies, altres professionals que treballen en el centre, administració educativa, administració local, institucions i organitzacions socials.
Tots els components de la comunitat educativa col·laboren per oferir una educació de qualitat i garantitzar la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat per participar en un procés de aprenentatge. permanent. La inclusió educativa se guia per els següents principis fonamentals.
  • L’escola ha d’educar en el respecte dels Drets Humans i, per fer-ho, organitzar-se i funcionar d’acord amb els valors i principis democràtics.
  • Tots els membres de la comunitat col·laboren per facilitar el creixement i desenvolupament personal i professional individual, a la vegada que el desenvolupament i cohesió entre els iguals i amb els altres membres de la comunitat.
  • La diversitat de totes les persones que composen la comunitat educativa es considera un fet valuós que contribueix a enriquir a tot el grup i afavorir la interdependència i la cohesió social.
  • Es busca l’equitat i l’excel·lència per a tots els alumnes i reconeix el seu dret a compartir un entorn educatiu comú en el qual cada persona sigui valorada per igual.
  • L’atenció educativa va dirigida a la millora de l’aprenentatge de tot l’alumnat, de manera que ha d’estar adaptada a les característiques individuals.

Al acabar, va començar el debat amb una gran participació per part de tots els membres de cada bàndol. En aquest debat era realment complicat anar en contra d’aquest tema però realment se’n van ensortir molt bé.

Felicitar-los i a partir d’ara, més debats i a per noves experiències !

No hay comentarios:

Publicar un comentario