11.12.12

Escola afectiva o efectiva?

Avui ha tocat el nostra debat, on primerament per introduir el nostra tema hem posat un vídeo de presentació per tal de que els oients es fessin una idea de les diferencies entre les dues escoles.


Seguidament la moderadora, la Laura, ha fet una breu explicació de cadascuna de les escoles que defensaria cada equip.

L’escola  afectiva suposa una innovació educativa que es justifica en les necessitats socials que no estan suficientment ateses a través dels continguts de les matèries acadèmiques ordinàries. Totes aquestes necessitats tenen un fons emocional.

La finalitat de l'educació emocional és el desenvolupament de competències emocionals que contribueixin a afrontar millor els reptes de la vida i com a conseqüència aportar un millor benestar personal i social.

Aquesta, estava defensada pel grup format per l’Estrella, el Bernat, la Sonia, l’Helena, el Marc i la Carla.

Per altre banda, s’ha explicat l’educació efectiva on segueixen un sistema tradicional d'ensenyament. Les classes s'imparteixen a grups composts per alumnes de les mateixes edats, s'imposa un sistema basat en notes i una compartimentació dels coneixements en assignatures. El professor és una figura central que imparteix una assignatura determinada en l'àmbit d'un curs, d'una forma sistemàtica.

Els avantatges d'aquest sistema són una clara transmissió de nous conceptes, un fàcil control dels resultats obtinguts, i una transparent qualificació dels mateixos.

En aquest bàndol hi havia l’Adrià, la Noelia, la Noemi, la Monica, la Laura, l’Aleix i jo per a defensar-la.

Acabar dient que realment estic molt contenta de com ha quedat el nostra debat, també dir que ha sigut un debat molt dinàmic i amb molta participació per part de tots.

Felicitats, debat fet!

No hay comentarios:

Publicar un comentario