Les classes
començaven a les nou del mati però abans d’anar-hi ens vam ajuntar tots “els
padrins i els fillols” i ens van ensenyar tota l’escola, les seves instal·lacions,
els seu professorat...
Quan va acabar la
vista, cadascú se’n va anar amb el padrí cap a la seva classe assignada i em va
presentar l’horari que faríem durant el dia:
· 9/10hà Matemàtiques
. 10/11hà Català
· 11/11.30hà Esbarjo
· 11.30/12.30hà Plàstica/racons
· 12.30/15à Dinar
· 15/15.45à Plàstica/racons
· 15.45/16.30à English
Jo vaig estar amb
el Carlos a la classe de quart de primària on a l’arribar, els nens estaven fen
control mental amb el seu quadern de matemàtiques. Més tard, a la segona hora,
és van posar a fer un dictat de català el qual ja se l’havien preparat a casa. La
Mariàngels, la tutora de i professora de quart, em va posar el dia del que
farien a classe de català: dictat de català, autocorrecció d’aquest, repartir
el control que van fer la setmana passada i comentar els errors que havien
realitzat sense aprofundir en cap cas concret.
Al acabar, els nens
van anar al pati i nosaltres ens vam ajuntar tots una altre vegada i els “fillols”
vam posar en comú les experiències d’aquestes dues classes fetes, encara que en
el meu cas no vaig poder col·laborar.
En la pròxima hora,
la classe es va dividir en dos grups: A i B. Jo em vaig posar amb el grup A i vaig
ajudar a realitzar el moral, que consistia en la impressió de fulles pintades
sobre una cartolina. Quan acabaven, es posaven a fer dibuixos on cadascú dibuixava
el que volia.
Per la tarda, els
nens estaven més cansats i es notava. Un altre cop vaig estar amb el grup A
però aquesta vegada els hi tocava fer tallers. Es posaven per parelles i feien puzles,
cosien, feien mandales amb el tangram, muntaven figures amb diferents peces de
plàstic, feien dibuixos a traves del programa paint i dibuixos amb gomets i l’últim
era fer dibuixos amb gomets.
Per acabar el dia,
va arribar la classe d‘English que em va sorprendre molt. Tota la classe la
feien en anglès i duien a terme diferents activitats com la d’anar a comprar,
cantaven cançons, responien preguntes del professor, explicaven com els hi
havia anat el dia, com es sentien... i tot en angles i amb molt bona pronuncia
per der nens de quart de primària!
Només dir que moltíssimes
gràcies a Blanquerna per haver-me donat aquesta experiència que m’ha aportat moltíssim
i encara agafo el curs amb més ganes i amb més motivació. També agrair al meu padrí,
al Carlos, que moltes gràcies per acollir-me tant bé, explicar-me tot el
funcionament, el contacte que ha tingut amb mi des del primer dia que me’l van
assignar. No sé realment no tinc paraules! Moltes gràcies i espero repetir experiències
tant bones com aquesta i que, si pot ser, siguin encara millor!
No hay comentarios:
Publicar un comentario