Dilluns 29 d’octubre, en comptes de fer la
classe del professor Garreta: Comunicació
oral, escrita i digital hem conegut als nostres “padrins”.
Què vull dir que hem conegut als nostres
padrins?
Els estudiants de tercer curs d’educació
primària estan realitzant practiques en diferents escoles de Catalunya posant
en practica tot el que s’ensenya en la universitat Blanquerna-Ramón Llull. Per
veure com s’envolupen de professors en una classe de primària, els dies 14 i 15
de novembres els acompanyarem a la seva classe per prendre notes i mirar com s’hi
desenvolupen.
El meu seminari i jo hem anat cap a l’aula
assignada per tal de conèixer els alumnes que farien dels nostres padrins. Cada
padrí ha explicat a quina escola estava assignat i ens han informat de les
seves característiques.
Al acabar, cada padrí s’ha posat amb el seu
“fillol” i li ha explicat més a fons en que consistiria els dies que anirem amb
ells.
Personalment, m’ha agradat molt el padrí que
m’han assignat, ens hem presentat i de seguida m’ha explicat amb tot detall
allò necessari per poder estar en contacte mutu i poder trobar l’escola sense
cap mena de problema.
M’ha tocat una escola d’Hospitalet Pau sans, és una escola publica, laica,
pluralista, progressista i coeducacional. És d’una única línia amb un grup per
nivell. Un dels principal objectius d’aquesta escola és la integració dels alumnes
i la no-discriminació per cap motiu. Aquesta escola s’insereix activament en el
seu entorn sociocultural i incorpora amb actitud oberta el seu coneixement i
els seus valors culturals. La llengua vehicular és el català i amb això la implantació
d’un programa d’immersió. Per acabar també dir que l’escola compta amb
diferents especialistes i l’atenció a la diversitat es fa mitjançant projectes,
racons, tallers, grups de suport i reforç i tractament d’acollida a l’alumnat
nouvingut.
No hay comentarios:
Publicar un comentario